Дистанційна освіта –це форма навчання, при якій учень знаходиться на відстані від педагога, і (або) навчальних засобів і освітніх ресурсів.
В даний час ця форма навчання припускає, як правило, наявність в учня і педагога доступу до Інтернету, телекомунікаційного обладнання та ПК (комп’ютер, ноутбук, смартфон, планшет і т. д.)
Однак, можуть бути варіанти обміну матеріалами та інформацією в неелектронній формі. Це може бути поштове посилання або особиста передача даних на паперових або електронних носіях.
Кому підходить дистанційна освіта?
Будь-яка людина при бажанні може здобувати освіту в дистанційному форматі. Для тих, хто обмежений у можливості відвідувати навчальний заклад очно в силу проблем зі здоров’ям або іншими обмеженнями мобільності, таке навчання – найоптимальніший вибір.
Однак, все частіше вибір на користь дистанційного навчання роблять батьки і діти, які мають реальні можливості вчитися в очній загальноосвітній школі.
Ось їх основні аргументи на користь дистанційної освіти:
- Завантаженість дитини в плані ранньої профорієнтації – спортивні секції, змагання, музичні та балетні школи, художні школи – займають велику частину дня, тому займатися в загальноосвітній школі очно не завжди представляється можливим.
- Робота батьків пов’язана з тривалими відрядженнями, або від’їздом за межі місця проживання і навчання дитини на тривалий період. При цьому часто є можливість взяти дитину з собою. Відповідно, дистанційний формат навчання в цьому випадку краще пропусків занять або перекладу в інші навчальні заклади, часто за межі України.
- Батьки і дитина живуть за межами України, але є громадянами України і хочуть отримати для дитини українську освіту.
- Батьки і діти живуть в Криму або зоні АТО і не мають можливості відвідувати школу на підконтрольних Україні територіях.
- Батьки не хочуть соціалізувати дитину в рамках класу і одноліток, які їм пропонує очна школа, або дитина не може адаптуватися в класі або школі, в якій йому доводиться вчитися.
- Батьки хочуть контролювати процес навчання дитини на будь-якому етапі навчання у зручний для них час. Як правило, в очній школі такої можливості немає.
- Батьки вважають, що результати навчання дитини дуже упереджені і залежать від персонального ставлення вчителя в учня, що в форматі дистанційної освіти можна мінімізувати.
Звичайно, це не всі причини, чому батьки і діти вибирають дистанційний формат, але ці називаються найчастіше.
Навіщо мені дистанційна підтримка в звичайній школі?
Кожній дитині, частіше або рідше, доводиться пропускати заняття. Це можуть бути пропуски через хворобу, участь у виїзних заходах, погодні умови, і маса інших причин. Кожна дитина знає, що чим більше пропустив, тим складніше надолужувати пропущений матеріал.
Для того, щоб максимально скоротити прогалину в знаннях внаслідок невідвідування уроків потрібна дистанційна підтримка. В принципі, дитина, сидячи вдома може повністю компенсувати матеріал пропущених занять ресурсами і елементами курсу. При цьому, якщо пропуск не тривалі за часом, йому досить базового матеріалу і вправ для самопідготовки, які перевіряються системою автоматично.
Якщо дитина все-таки не може самостійно освоїти матеріал, він має можливість зв’язатися з учителем, використовуючи систему особистих повідомлень безпосередньо з курсу, і поставити вчителю питання, що його цікавить.
Це змішаний формат навчання, він не вимагає значних тимчасових вкладень з боку вчителя і входить в рамки загальної освіти в школі, тобто є безкоштовним для учня очної школи.